Kontakta oss

Kontaktuppgifter

Du hittar alla våra kontaktuppgifter här nedan. Hittar du inte numret du säker? Slå en signal till vår kundtjänst, eller chatta med oss direkt på hemsidan så guidar vi dig rätt.

Privatlån och Utgiftsskydd

Telefon: 0431-47 48 49
Mejl: info@zmarta.se

Bolån

Telefon: 0431-47 22 30
Mejl: info@zmarta.se

Företagslån

Telefon: 0431-47 22 21
Mejl: info@zmarta.se

Försäkringar och företagsförsäkringar

Säljavdelningen

Telefon: 08-51 00 00 00
Mejl: forsakring@zmarta.se

Mopedförsäkring

Telefon: 08-51 00 00 10

Zmarta tilläggsförsäkring

Telefon: 08-51 00 00 91

Företagsförsäkring

Telefon: 08-51 00 00 40

Kundtjänst för försäkringsfrågor

Telefon: 08-51 00 00 60

Kundtjänst

Telefon: 0771-47 48 49

Öppettider

Måndag: 08.00 - 17.00
Tisdag: 08.00 - 17.00
Onsdag: 08.00 - 17.00
Torsdag: 08.00 - 17.00
Fredag: 08.00 - 17.00
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt

Du kan även chatta med oss vardagar mellan klockan 08.00 - 17.00. Du hittar vår chatt längst ner till höger på hemsidan.

Klagomål

Om du som Zmarta-kund tycker vi gjort fel ska du i första hand tala med den lånehandläggare eller försäkringsförmedlare som är berörd. Vid behov involveras närmsta chef för att försöka reda ut vad som hänt och därefter ge besked om detta till den klagande.

Har du ytterligare frågor kan du dessutom kontakta vår klagomålsansvarige på klagomal@zmarta.se eller 0431-47 22 60.

Kommer vi inte överens kan du alltid skriftligen framföra ditt klagomål, och ange anledningen till din klagan samt eventuella anspråk. Vi kommer inom 14 dagar att bekräfta ditt inkomna skriftliga klagomål samt påbörja en utredning. Under utredningen inhämtar vår klagomålsansvarige nödvändig information för att kunna bedöma klagomålet.

Vårt mål är att handlägga hela ärendet inom 14 dagar. Beroende på vad som hänt kan det ta längre tid. I så fall kommer du att få skriftlig information om när du kan förvänta dig svar. Vårt besked i ärendet, med ställningstagande och motivering, får du sedan med posten.

Klagomålet skickas till:
Zmarta
Klagomålsansvarig
Box 1068
262 21 Ängelholm

Eller via mejl till:
klagomal@zmarta.se

Viktig information: Bedrägerier via telefon

Just nu pågår bedrägeriförsök där någon ringer upp privatpersoner och försöker få tag på personuppgifter genom att utge sig för att vara från Zmarta. Vi på Zmarta är inte på något sätt inblandade i detta och tar kraftigt avstånd från det.

Avsluta genast samtalet om du misstänker att du blir utsatt för är ett bedrägeriförsök och polisanmäl händelsen. För att vara säker på att ett samtal kommer från oss kan du kontrollera det genom att själv ringa tillbaka. Du når oss på: 0771-47 48 49.

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med våra tjänster. Hör av dig om du har några frågor eller funderingar!

Frågor & svar om Zmarta

  • Vad gör Zmarta?
  • Är Zmarta en bank?
  • Varför ska jag välja Zmarta?
  • Är Zmarta licensierat?
  • Hur kan Zmarta vara kostnadsfritt?
  • Kan jag få hjälp flera gånger?
  • Hur kan jag sänka mina kostnader?
Chatta med oss! Chatt